Forfatter: Julia Edin

, Publisert

Dekode går “remote” – Vi er rigget for, og vant til, å jobbe på denne måten!

Alle ansatte i Dekode jobber nå hjemmefra for å hindre smitte av koronaviruset. Men hva har det å si for deg som har et nytt prosjekt du vil snakke med oss om? Eller for fremdriften eller oppfølgingen av et pågående prosjekt? Her får du svar!

Illustrasjon: Ingrid Rognstad

Bedre føre var

I Dekode har vi vært tidlig ute. Allerede for over to uker siden satte vi i gang tiltak for å styrke renhold, skape bevissthet rundt smitte og ikke minst stoppe smittefare. Nå har alle ansatte fått hjemmekontor og jobber det vi kaller “remote”.

 – Dette er en del av samfunnsansvaret som vi som firma bør og må ta.

Hillevi Røstad CAO i Dekode. 

– Dette handler ikke bare om å beskytte våre ansatte, men vel så mye å vise hensyn til kunder, til de som tar kollektivtrafikk og til de som er i den sårbare gruppen. Det er nå vi som bedrift må bli med på dugnaden og ta ansvar. I den grad det hjelper å holde folk hjemme gjør vi det.

Godt vant  til å jobbe remote

Heldigvis er vi i Dekode i en privilegert situasjon der det ikke er et stort steg å jobbe remote. Vi er rigget for å jobbe på denne måten og er godt vant til dette, med ansatte flere steder i både inn- og utland. 

Alle i Dekode har nå daglige standups, altså små møter digitalt, med sine team hvor de dekker det de vanligvis ville snakket om på kontoret. I tillegg prøver vi gjennom møtene å plukke opp dersom det skulle være noen som helst til hinder for å jobbe remote, slik at man fort kan avklare og nøste opp i dette. 

– Vi jobber for å opprettholde god kommunikasjon med alle, både ansatte og kunder og prøver å vekte god arbeidsro med faste møtepunkt på nett. Vi jobber utelukkende med skybaserte løsninger og kan i praksis jobbe hvor som helst i verden. Det er derfor ikke så stor forskjell for oss å jobbe remote, men vi går glipp av det sosiale på kontoret som vi elsker, sier Hillevi.

– Vi må prøve å etablere noen gode møtepunkter over nett, slik at vi dekker på det tapte sosiale aspektet av dette, men ellers er det  “Business as usual” for oss, sier hun på videosamtale fra hjemmekontoret i Oslo. 

Hun legger til at vi følger situasjonen løpende, men så lenge det fortsetter som nå, der våre ansatte er i arbeid og  vi er i stand til å opprettholde normal drift, vil vi levere som planlagt i forhold til våre prosjekter.

– Vi fortsetter som vanlig, er positive og busy. 

Hillevi Røstad CAO i Dekode. 

Lurer du på noe?

  • Har du spørsmål om ditt prosjektets fremdrift?
    Ta kontakt med din kontaktperson på prosjektet i Dekode, som til enhver tid vil være oppdatert. 

  • Har du spørsmål om support og drift?
    Ta kontakt med din kundekontakt  eller support: support@dekode.no eller
    tlf. 40 85 25 25.

  • Er vi klare for flere kunder fremover
    Det er vi – som alltid! Vi er som vanlig interessert i å jobbe med spennende kunder og prosjekter. Kanskje er dette et godt tidspunkt å begynne planleggingen av en ny nettløsning? Vi hjelper deg gjerne.  Send mail til hei@dekode.no 

  • Trenger du hjelp til innholdstjenester?
    Dersom din organisasjon trenger hjelp med noe annet digitalt eller organisatorisk arbeid, strekker vi oss nå enda litt lenger for å hjelpe.
    Vi har mange ansatte med bred og ulik kompetanse, som kan bistå med blant annet redaksjonelt innhold til dine nettsider, være seg strategi, produksjon og publisering. Send en mail med hva du trenger hjelp til til hei@dekode.no  eller ring 91816961, så hjelper vi så godt vi kan. 

Ta vare på dere selv – hilsen oss i Dekode!